Min ordmolnstavla

Det var ett tag sedan jag gjorde en ordmolnstavla och i dag när jag satt och latade mig började jag pilla på en till. På Wordle kan man skapa en egen ordmolnstavla med vilka ord man vill. Här har jag använt inredningsord men man kan göra t ex en tavla med bara matord om man vill det. Det är så kul att göra. Gå in på Wordle och testa ni oxå, om ni inte har ett eget layout-program dvs,



Wordle: Hemmet

Bild: Wordle



Tillägg:
För att göra en ordmolnstavla gör så här: Gå in på Wordle, gå till menyn Create, skriv in en massa ord i rutan Paste in a bunch of text och tryck sedan på Go. Man kan sen ändra om, byta färger mm. Tryck sedan på Save to Gallary. Sen kommer det komma en länk som man kan klistar in på sin blogg på HTML-knappen. Klart!

Kommentarer
Postat av: Fröken Fräken

Så du grejar med en egen Nightfly-lampa? Jag gjorde en för ca två år sedan och det är verkligen pilligt!! Men man är väldigt nöjd när den är klar! Så fortsatt lycka till!!

2009-03-15 @ 18:24:50
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Cornelia

Hej!

Kan du inte förklara lite hur man gör på wordle?? Tacksam för hjälp!



// Cornelia

2009-03-16 @ 11:23:43
URL: http://corneliashus.blogg.se/
Postat av: Kikan

Hej! Vad kul att hitta din blogg (googlade på sugarpaste)ser att vi har mycket gemensamt :) Bröllop, inredning och ordmoln :) Kram Kikan

2010-09-28 @ 21:04:54
URL: http://hemmahoskikan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0